Mitt veckoslut

På lördag ville Oscar och hans kompisar på en fest som var i Kimito och jag lovade att föra dem dit... 80 kilometer var lite väl långt, men jag tänkte att det skulle vara roligt att köra. När vi väl kom dit märkte jag att resan tagit över 2 timmar! Det var meningen att jag skulle åka tillbaka hem och hämta dem på natten ifall de inte hittade på något annat sätt att komma därirån... Jag skulle nämligen åka till Helsingfors nästa morgon och hade tänkt sova ordentligt den natten. 

Nåja, det blev i alla fall så att jag stannade där och sist och slutligen kom vi hem runt halv fyra... Lätt den tråkigaste festen jag varit på! Jag skulle hämta min mamma från Rusko morgonen därpå (eftersom jag hade hennes bil) och hade väckarklockan på klockan åtta för att hinna duscha och allt. Klockan 10.10 ringer hon och frågar var jag är. Jag fattade först inte ens att jag försovit mig utan svarade helt lugnt bara att hemma :D Efter samtalet rev jag upp Oscar från sängen, skickade honom iväg till Rusko och hoppade själv i duschen. 

På cirka 25 minuter duschade jag, krämade in mig, torkade och lagade håret, klädde på mig och sminkade mig! Klockan 10.45 stod jag på tågstationen. Tåget skulle avgå 11.00... min mamma kom till perrongen cirka 10.59,30! Min syster hoppade på på nästa station. Orsaken till varför vi åkte till Helsingfors var för att vi skulle på en mässa. Inte då någon gudstjänst (vilket skämt!) utan en stor happening där olika länder, flygbolag, resebyråer osv. hade sina stånd, menat då för människor som är intresserade av att resa.

Kom till Åbo vid sjutiden på kvällen och for ännu efter det till Rusko och äta kinesiskt, omnomnom!



Jag efter en väldigt hektisk morgon...

Ris med friterad höna och sötsur sås, yes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0