Dag 15 - Mina drömmar

Jag har haft en liten paus i de här inläggen, men det gör ju knappast något. Jag vet inte hurdana drömmar som menas här - nattliga drömmar eller dagdrömmar? Mina nattliga drömmar har jag i varje fall inte så mycket att säga om. Jag kommer ihåg mina drömmar hyfsat sällan och de är väl ganska typiska - ibland realistiska, ibland helt orealistiska. Det händer ganska ofta att jag inte vet om något hänt på riktigt eller bara i en dröm. Många säger att de ofta faller eller flyger i sina drömmar, men jag kommer inte ihåg att jag nånsin skulle ha haft en sån dröm.

När det gäller dagdrömmar vet jag inte var jag skall börja. Jag drömmer om att vara rik, om att vara ett geni, om att resa, om att bo utomlands, om att skaffa hund, om bra vitsord i studentskrivningarna, om fina kläder, om fina lägenheter o.s.v. Å andra sidan är jag nöjd med allting som det är. Dessutom är de flesta drömmarna ganska realistiska (kan vara svårt att höja sin IQ, men sådär annars...) och man skall ju alltid sträva efter att uppfylla sina drömmar. Next stop studentskrivningar!

Någon vacker dag skall jag ännu äga en basset! Vi får inte ha husdjur i denhär lägenheten och det är inte sådär bara att skaffa en hund, mycket ansvar och så! (Haha sidan som jag tog bilden från säger att basset är den 10. dummaste hundrasen, naaw!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0