Åt min syster och mamma

Hejhejhej! Ni får ursäkta mig, jag vet att jag haft en (alltför) lång paus, men mitt liv har för det mesta faktiskt gått ut på att jobba! Jag har varje dag haft ganska mycket program och det har inte riktigt blivit någon tid över. I kväll är jag dock hos min syster och jag har några timmar på mig att bara slappa! Det var hon som tvingade mig att skriva... Jag skriver även för att min mamma inte skall behöva vara ledsen, haha!

Vi har varit tlll butiken och snart skall vi äta karelska piroger med äggsmör och glass! Jag har även gjort något "spännande" idag - tog hål i öronen! Detta var nu tredje gången och om det nu inte lyckas så ger jag upp. Jag förstår inte hur vissa kan tycka att det tar ont? Det kändes knappt? Jag har nu alltså fula, gröna plastknappar i öronen som jag tyvärr måste hålla i hela sex veckor. Jag känner mig som ett litet barn...

Imorgon blir det jobb igen, men sedan är det påsklov! Dock skall jag jobba i tolv timmar för att jag även skall till glasskiosken och jobba (ifall vädret tillåter). Jag tyckte förr att det var en riktig plåga att gå på jobb, men nu har det inte varit så farligt. Kanske för att det bara är drygt en vecka tills jag och mina vänner åker till Turkiet! Dessutom planerar vi med min syster att åka till Rhodos i slutet av maj. Det skulle vara perfekt med tanke på min skolavslutning i början av juni!

På tal om skolan... Jag har nu inte sökt till någon skola, utan skall jobba detta år. Tror jag behöver det för att jag verkligen inte har någon motivation att gå i skolan. Ett "ledigt" år efter 12 år i skolan kommer att sitta fint. Det är inte heller nånsin fel med lite pengar. Jag funderar även på att åka som au pair i något skede, men mer om det senare... Har inte bestämt mig ännu! Nu skall vi i alla fall äta, ha en trevlig kväll! Jag skall försöka uppdatera snart igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0