Dag 09 - Min tro

Jaa a, vad kan man säga? Vetenskapen är det enda jag nånsin trott på och så kommer det alltid att vara, trots att jag faktiskt var medlem av kyrkan ända tills jag fyllde 18. Min familj har (som tur) aldrig varit det minsta religiös, men det är väl lite av en tradition att döpa sina barn och gå i skriftskolan... Det ångrar jag inte, men ifall jag nånsin gifter mig kommer det inte att ske i en kyrka. Enligt min mening finns det tusentals vackrare platser än en kyrka. 

Förr förhöll jag mig ganska neutral till allt som hade med religion att göra, men nu kan jag inte låta bli att koka vid en debatt. Att tro är väl ganska personligt och alla får tro på helt vad de tycker, men att gå omkring iklädd ett svart lakan och avstå från allting som kan anses roligt? What for?

Har massor med åsikter om det här, men tror jag låter bli... Skulle bli för långt. Orkar inte ens börja. 


Kommentarer
Postat av: ada

Vill du vara med i veckans blogg :)?

anmäl dig här isåfall; http://aadah.blogg.se/2011/january/anmal-dig-har.html

2011-01-27 @ 20:24:05
URL: http://aadah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0