Dag 14 - Mitt hem

Jag brukar tänka att jag har tre hem, men jag antar att det är meningen att jag skall skriva här om det stället som jag egentligen just nu bor på? Det här känns nämligen inte lika mycket som ett hem som de två andra ställena... Kan bero på att jag bott här i bara någon månad och dessutom vet jag att den här lägenheten bara är en tillfällighet (jag har ju inte ens börjat studera än, klart jag hinner tröttna ganska fort!)

Vi bor i en tvåa på 45 kvadratmeter i Åbo centrum. Utsikten är bra - lägenheten ligger på tionde våningen, och vi är de enda som bor på den här våningen för att det någon gång varit ett vindutrymme eller liknande. Dock finns det många saker som kunde vara bättre. Toaletten skulle kunna lukta mindre avlopp ibland, fönstren skulle få sluta läcka och hissen skulle någon gång kunna vara i rätt våning! Hur frustrerande är det att den alltid är i ettan när man själv är i nian (den går bara upp till nionde våningen) och tvärtom?!



Min lilla hörna!

(Som jag skrev tidigare... Lägenheten är i behov av en storstädning. Jag kan inte just nu ta några bilder att visa er, haha!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0